Descriere
KTM 300 SX 2024 este un motocross in 2 timpi conceput sa ofere performanta in conditii dure pe traseu. Putere maxima la cea mai redusa greutate posibil, amplificata de costurile de mentenanta scazute si o livrare lina, lineara. Modelul KTM 300 SX este nascut sa puna in valoare potentialul riderilor care concureaza la categoria MX Open. In ciuda greutatii usoare, motorul din dotare este capabil sa furnizeze peste 57 CP, transformand agila motocicleta 300 SX intr-un reper important atunci cand vine vorba de raportul intre putere si greutate. Sa fie oare 2024 KTM 300 SX noul lider al clasei Open?
Gama 2024 KTM SX se bucura de un setup al suspensiilor care elimina total folosirea de unelte. Multumita designului optimizat al amortizorului ajustabil manual pentru control fara egal, pilotii au posibilitatea de a regla setarile la viteze inalte si mici in doar cateva secunde. La capatul frontal, furcile sunt usor de ajustat gratie unei singure supape de preincarcare a aerului, precum si cu ajutorul unor clickere de ajustare usor de accesat. Pompa de aer vine standard. Lineup-ul in 2 timpi KTM SX beneficiaza de injectie electronica. Sistemul Keihin EFI si designul carcasei supapei garanteaza putere optima la orice altitudine si in orice moment.
Pornire electrica. Imaginati-va ca sunteti de 7 ture intr-o cursa absoluta, dar ratati linia si ajungeti blocat intr-un sant adanc. Tot ce trebuie sa faceti este sa apasati butonul de pornire pentru ca vehiculul sa explodeze din nou pentru a prinde steagul final. Aceasta este o realitate in saua lui 2024 KTM 300 SX. Sub saua pilotului veti gasi o baterie 12,8V 2 Ah Litiu-Ion.
Livrare lina a puterii: EFI + supapa de putere. Injectia electronica determina o manevrabilitate grozava. Noua supapa de putere permite mai multa putere utilizabila de-a lungul intregii game de turatii. O consecinta directa a puterii line este tractiunea mai buna. Sa fii primul pilot care trece de varful primului viraj nu este putin lucru, asa ca pregatiti-va pentru holeshot!
Performanta inegalabila. Noua unitate 300 cc in 2 timpi devine o arma de temut in categoria MX Open si ofera oportunitati pilotilor de curse care vor sa obtina putere extrema in saua unui vehicul de cea mai mica greutate posibil. Costurile de intretinere, 57 cai putere si greutatea de numai 23,9 kg a motorului contribuie la performanta pura.
Harti selectabile. 2024 KTM 300 SX dispune de un comutator de harti, permitand riderului sa opteze pentru una dintre cele doua harti de motor. Map 1 ofera o livrare lineara si previzibila a puterii, in timp ce Map 2 faciliteaza putere exploziva.
Control precis. Indiferent de cat de dificil este traseul, riderul beneficiaza de control complet datorita designului optimizat al cadrului, gandit pentru rigiditate longitudinala si care repozitioneaza masa rotativa mai aproape de centrul de gravitatie. Noul suport al amortizorului ofera un comportament anti-alunecare imbunatatit pentru a genera tractiune superioara in curbe, in timp ce pozitia suportului scaritei pentru picioare s-a mutat spre interior pentru risc diminuat in eventualitatea unor sarituri si la traversarea de santuri adanci.
Ergonomie. Gamele 2024 KTM SX si SX-F includ un triunghi imbunatatit conceput special pentru a asigura contact mai bun cu genunchiul, in special cand se sta pe scarite, cu suprafetele din jur mai aderente. Componentele din plastic contribuie la indepartarea noroiului in conditii umede si alunecoase, iar husa seii cu aderenta mare si saua cu profil mai plat ofera control si libertate de miscare exceptionala. Subcadrul din aluminiu consolidat cu poliamida imbunatateste feedback-ul catre rider.
Cu atentie majora indreptata asupra centalizarii masei, motorul lui 2024 KTM 300 SX este conceput sa centralizeze masa rotativa pentru operare optima impreuna cu sasiul. Acest lucru are ca rezultat un sentiment de manevrabilitate mai agila.
Impreuna cu beneficiile centralizarii masei si greutatea redusa per ansamblu, comportamentul anti-squat (anti-alunecare) al sasiului este semnificativ imbunatatit schimband forta motrice a conceptului de cadru din otel. In termeni laici, 2024 KTM 300 SX transfera puterea la sol perfect la evadarea din colturi.
Capat frontal de neclintit - furca WP XACT. Furca fata 48mm favorizeaza o abordare cu incredere a circuitului, chiar si cand vine vorba de sarituri extraordinare. Inelele de protectie pentru furca au un design optimizat pentru a creste protectia impotriva murdariei si pentru a garanta fiabilitate crescuta.
Stabilitatea este un alt atu al modelului MX in 2 timpi. 2024 KTM 300 SX este un dirt bike solid ca piatra la orice viteza multumita clemelor triple CNC din aluminiu. Clemele furcii dispun de geometrie precisa si asigura actiune lina pentru stabilitate de neegalat atunci cand tintiti podiumul.
Caracteristici tehnice:
- motor 1 cilindru, 2 timpi, 293.2 cm³
- pornire electrica
- cutie cu 5 viteze
- suspensie fata WP XACT-USD, Ø 48 mm, cursa 310 mm
- suspensie spate WP XACT Monoshock with linkage, cursa 300 mm
- frana fata pe disc, 260 mm
- frana spate pe disc, 220 mm
- transmisie pe lant
- ambreiaj hidraulic Brembo
- rezervor 7.2 litri
- inaltime sa 958 mm
- garda la sol 359 mm.
Puterea afisata este puterea constructiva declarata de Producator si poate diferi de cea omologabila, dezvoltata de vehicul ca urmare a limitarii puterii din fabrica, in vederea respectarii reglementarilor in domeniu. Pentru mai multe detalii vezi aici.
Motocicleta KTM de vanzare, disponibil rate/leasing
Istoria KTM
Povestea KTM începe în 1934, cu mult înainte ca ideea de motociclete de înaltă performanță și mașini super sport să fie măcar conceptualizată. Inginerul austriac Hans Trunkenpolz a deschis un atelier de reparații auto în Mattighofen. Trei ani mai târziu, atelierul lui Trunkenpolz vindea motociclete DKW, iar anul următor a adăugat automobile Opel în oferta companiei. Atelierul a devenit cunoscut sub numele de Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen: Kraftfahrzeug (cuvântul german pentru vehicul cu motor), Trunkenpolz (după fondatorul său Hans Trunkenpolz) și Mattighofen (locația atelierului). Aceasta a fost originea mărcii KTM.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, KTM a supraviețuit prin lucrări de reparație a motoarelor diesel, în timp ce soția lui Trunkenpolz administra afacerea. În 1951, Trunkenpolz a construit primul său prototip de motocicletă, R100. R100 folosea componente interne, cu excepția motoarelor Rotax furnizate de Fitchel & Sachs. În 1953 a început producția modelului R100, cu o echipă de 20 de angajați (inclusiv Johann Trunkenpolz). Echipa producea 3 motociclete pe zi. În același an, omul de afaceri Ernst Kronreif a devenit investitor major și KTM a fost redenumită Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen. În următorii doi ani, au fost introduse trei noi produse: R125 Tourist în 1954 și Grand Tourist și scuterul Mirabell în 1955.
KTM a debutat oficial în curse în 1954, câștigând primul lor titlu în campionatul național austriac de 125cc. În 1956, au participat la International Six Days Trials (cel mai vechi eveniment de motociclete off-road sancționat de FIM), unde Egon Dornauer a câștigat o medalie de aur pe o motocicletă KTM. În 1957, KTM a lansat prima lor motocicletă sportivă, Trophy 125cc, numită în onoarea victoriei lor din campionatul austriac de acum trei ani. Tot în acel an, KTM a lansat primul lor moped – Mecky – urmat de Ponny I în 1960, Ponny II în 1962 și Comet în 1963. În timp ce Mecky și Ponny au devenit opțiuni de transport urban de încredere, Comet a devenit un favorit pentru cursele off-road. KTM a câștigat primul lor titlu FIM Motocross GP în 1974, cu motocrosistul rus Guennady Moisseev câștigând clasa de 250cc pe un KTM 250. Această victorie a fost prima din peste 260 de titluri mondiale pe care KTM le-ar obține în următorii 40 de ani.
Până în 1971, KTM și-a extins forța de muncă la 400 de angajați și oferea 42 de modele diferite. De asemenea, produceau motociclete dedicate exclusiv curselor pentru industrie. În anii 1970 și 1980, KTM a început să producă radiatoare pentru producători auto europeni, o afacere care a contribuit semnificativ la veniturile lor. În 1978, KTM și-a fondat subsidiara din SUA, KTM North America, cu sediul în Lorain, Ohio. Înapoi în Austria, compania a fost rebranduită ca KTM Motor-Fahrzeugbau KG în 1980, și până în 1981 avea 700 de angajați. În acel an, veniturile lor au atins 750 milioane de dolari, iar afacerile internaționale reprezentau 76% din acești bani.
În 1992, portofoliul de produse pe care KTM l-a dezvoltat în anii '70 și '80 a fost împărțit în patru entități: bicicletele erau produse de KTM Fahrrad GmbH, radiatoarele auto de KTM Kühler GmbH, uneltele de KTM Werkzeugbau GmbH, iar divizia de motociclete, nucleul succeselor timpurii ale KTM, a fost redenumită KTM Sportmotorcycle GmbH.
În 1995, KTM a achiziționat Husaberg AB din Suedia, iar în 2013 a achiziționat un alt concurent suedez, Husqvarna. Până în 2015, KTM a devenit cel mai mare producător de motociclete din Europa, cu venituri de peste 1 miliard de euro, și a reintegrat trei dintre cele patru divizii introduse după scindarea din 1992.
KTM deține în prezent 96 de titluri mondiale în MXGP, MX1 și MX2 din 1974 și 114 titluri în categoriile E1, E2, E3 și Super Enduro din 1990. Compania a obținut 260 de titluri mondiale și trei campionate consecutive în AMA Supercross între 2015 și 2017. KTM a debutat în Raliul Dakar în 1994 și a dominat între 2001 și 2018. KTM a participat, de asemenea, la Atlas Rally și Rallye du Maroc, deținând 37 de titluri mondiale în raliuri cross-country și fiind câștigători de 15 ori ai Campionatului Mondial FIM Cross-Country Rallies.
În 2003, KTM a intrat în cursele de șosea, concurând în clasele de 125cc și 250cc. KTM a câștigat campionatul constructorilor Grand Prix din 2005, titlurile de producător Moto3 în 2012, 2014 și 2016, și titlul mondial Moto3 în 2016. KTM concurează, de asemenea, în clasele MotoGP și Moto2 și a participat în Campionatele Internaționale Germane de Superbike între 2009 și 2011. În 2008, KTM a introdus X-Bow, un hypercar ultraușor, destinat utilizării atât pe stradă, cât și pe circuit. X-Bow a câștigat clasa supersports a Campionatului Britanic GT din 2009, clasa GT4 în 2011 și un campionat GTS în seria GT World Challenge sancționată de USAC în 2016.
KTM se specializează în motociclete de înaltă performanță pentru utilizare pe stradă, off-road și pe circuit. Linia lor de motociclete off-road este împărțită în patru categorii: Motocross, Cross-Country, Enduro și Free Ride. Motocicletele Motocross includ seriile SX de 105, 126, 150 și 250cc (50, 65 și 85cc pentru tineri) și KTM SX-F. Modelele Cross-Country includ motociclete cu doi timpi de 150, 250 și 300cc și versiuni cu patru timpi de 250, 350 și 450cc. Linia Enduro EXC include motociclete cu patru timpi de 250, 350, 450 și 510cc, iar Enduro R are un motor de 690cc. Seria Free Ride include Freeride 250R și motocicletele electrice Freeride E-SX, E-XC și versiunea de stradă E-SM (disponibile pe piața europeană).
Linia de motociclete de stradă a KTM își are originea în Duke 620 din 1994. Aceste motociclete se încadrează în șase categorii: Supermoto (690 SMC R, 625 SMC, 560 SMR), Adventure Tourers (1090 Adventure și 2190 Super Adventure), Sports Tourer (1290 Superduke GT), Naked Bikes (versiuni decupate, standard ale Duke și Superduke), Supersport (RC 390, RC16 de curse) și Superbike-ul recent întrerupt, care includea motocicleta de curse/stradă omologată 1190 RC8.